Viata intreaga este o calatorie. Ce n-as da sa nu mai ajung la destinatie!



Fiindca primavara asta nu mai vrea sa vina odata, incep sa visez cu ochii deschisi la vacante speciale, undeva departe. Cu tot tacamul. 

Natura in culori vii, festivaluri cu dragoni, aglomeratie urbana, situri istorice cu farmec si mancare chinezeasca in China - primavara. 

Mare, soare, nisip fin, palmieri, cocktailuri si porci roz inotand gratios si stand la poze in Bahamas - vara.

Salbaticie, amurguri ca pictate, desert, camile si piramide in Africa - toamna

Canioane sculptate de vant si apa, canguri si koala, ape roz si scufundari tot la cald in Australia - iarna.

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Cu orice calatorie pe care am facut-o, am castigat mai mult. Am invatat mai multe si mi-am largit orizonturile. Destinatii speciale au fost toate in care am ajuns. Din fiecare am ramas cu amintiri vii si frumoase, pe care si acum le pot reda. Calatorind mai mult si mai mult, mi-am dat seama ca a sta acolo unde esti pus cand te-ai nascut nu este decat o provocare, la care tu trebuie sa raspunzi. Dupa prima vacanta avuta in afara tarii, in Europa, am inceput sa tanjesc dupa mai mult. Nu mi-a ajuns exotismul Barcelonei(despre care pot afirma ca pare mai mult decat o tara  in Europa; ca si alte locatii din Spania, de asemenea).



Asa mi-am dat si eu seama ca suntem facuti sa hoinarim si sa ne gasim locul care ni se potriveste cel mai bine. Iar daca nu putem sa prindem radacini undeva anume, asta inseamna ca suntem facuti sa fim nomazi si sa ne adaptam de fiecare data locurilor prin care ne perindam. Asa si cu mine. Iar cu fiecare calatorie facuta peste hotare, am invatat ca ceea ce credeam, ceea ce mi se spunea sau ceea ce citeam, nu este mereu conform cu realitatea. Si asa se formeaza cel mai bine experienta de viata.

Pentru mine, viata intreaga este o calatorie si ce n-as mai da sa nu se mai termine vreodata


Nu as vrea sa ajung la destinatie niciodata, deoarece parcursul este de mii de ori mai frumos.


  • In Franta odata ajunsa am descoperit eu insami ca prejudecatile despre francezii care ne pun pe toti intr-o oala nu sunt justificate. Eu am intalnit in toata Franta vizitata numai oameni prietenosi, care au rabdare cu tine daca nu stii sa le explici ce vrei din prima. Care nu te judeca pentru ca esti de acelasi neam cu cei care mai fura prin Franta. Care intr-adevar sunt nationalisti, dar nu-ti pun eticheta pana nu te cunosc. 

  • In Danemarca am vazut si locuri frumoase, dar si intinderi pustii sau doar ferme unde practic nu prea ai ce face. Am observat ca aceasta tara este toata numai campuri, dar ca are o imensitate de apa care te vrajeste - Marea Nordului. Am descoperit ca danezii pun pret pe valoarea ta ca om si pe ceea ce stii sa faci, dar ca nu sunt genul acela de oameni deschisi si intimi cu strainii, ca francezii de altfel. 


  • In Malta(pe care o consider una dintre putinele destinatii exotice pentru vacante speciale din Europa), am avut ocazia sa ma minunez de un peisaj total altfel fata de ce stiam despre Italia, Spania si Portugalia, de exemplu. Acolo am descoperit un scenariu arid, dar special, cu o flora adaptata conditiilor meteo si a lipsei umiditatii. Totul era nisipiu, cladirile, intinderea de uscat, orasele si statiunile de pe litoral, dar mi-a placut la nebunie aceata schimbare de peisaj. Datorita multimii de cactusi de pe marginea drumurilor sau de pe campuri(care cresc acolo ca florile in alte parti), m-am simtit ca in desert. 


  • In Grecia am aflat ca, in afara de sezonul cald, oamenii nu prea fac multe. Ei traiesc din turism si de aceea sunt foarte ospitalieri cu cei care ii viziteaza. Insa, chiar daca din asta fac bani, nu incearca sa te fure pe fata sau sa te linguseasca doar pentru a le alege serviciile. Sunt foarte prietenosi si se intereseaza de Romania, iti si vorbesc cateva cuvinte in romana si la sfarsitul oricarei mese iti ofera cate un mic rasfat culinar din partea casei(fie un desert, fie o bautura specifica). Cine spunea ca Grecia este o tara pe moarte in care nu mai ai ce vizita, se insela amarnic. 

De fiecare data cand aud cuvantul 'vacanta exotica', parca prind aripi si imediat imi zboara gandul la Thailanda, China sau Punta Cana. Ce bine ca aceste destinatii sunt pe lista CND Vacante Speciale!


As mai putea sa vorbesc asa multe despre fiecare destinatie speciala pentru vacanta speciala, insa acum ma duce gandul la frumoasa si indepartata China. Nicaieri unde am mers in concediu nu m-am prea informat dinainte despre oameni, cultura sau alte lucruri. Nici lista cu obiective de vizitat nu am facut decat abia odata ajunsa acolo. Dar asta face incursiunea acolo o aventura mai mare decat orice. Nu imi place sa pun etichete sau sa aflu prea multe despre un anumit loc in care ma aventurez. Las destinatia sa ma surprinda frumos. Si chiar fara prea multe cunostinte, ma bucur si mai tare de calatorie, deoarece totul este neprevazut si aflu pas cu pas cele mai mari curiozitati care imi formeaza mai apoi parerea despre acea locatie. 

Asa si cu China. 

Stiu despre aceasta tara din Asia doar acele lucruri pe care probabil le stie majoritatea dintre noi. Ce am aflat si mi-a placut sau nu a fost din filme precum "Marele Zid"(in care am aflat mai multe despre istoria dinastiilor chineze si a construirii Marelui Zid Chinezesc, pe care de altfel ard de nerabdare sa-l vizitez), "Casa sabiilor zburatoare"(din care am aflat mai multe despre traditiile chinezesti, modul de viata, asrta luptei, dar si despre minunatele costume chinezesti) si "Tigru si dragon"(in care am vazut cele mai frumoase peisaje, temple budiste, cum ia nastere cea mai frumoasa caligrafie, dar si reale scene de lupta din arta Kung Fu). 

As vrea sa ma pot delecta la fata locului cu dialectul mandarin al limbii chineze si sa incerc sa prind macar o formula de salut, dar mai ales sa invat sa imi pot scrie numele conform caracterelor chinezesti. As vrea sa pot vorbi cu un chinez adevarat sa vad daca regula cum ca le este interzis sa aiba mai mult de 1-2 copii este adevarata(sa observ de asemenea si cum reactioneaza la o asemenea intrebare indiscreta). Pentru ca imi place deja foarte mult mancarea chinezeasca, as dori sa o incerc la mama ei acasa in nenumaratele ei forme si gusturi. 

Vreau sa aflu mai multe despre stilul de viata al oamenilor cu ochii migdalati. Cum se hranesc cu adevarat si daca orezul chiar este un ingredient de baza in bucataria lor. Daca incearca fast food si cum le afecteaza asta stilul de viata. Vreau sa vad la fata locului atat de multe lucruri, dar mai ales sa apuc sa vad in toata splendoarea lui Marele Zid Chinezesc, pe care eu il consider drept una dintre minunile lumii, si sa merg macar 1 kilometru de-a lungul lui. 

Ar mai fi multe de zis si de presupus, dar pana nu voi ajunge acolo chiar eu, mai bine sa nu imi mai fac atat de multe imagini. Caci eu stiu prea bine din experienta ca ceea ce ajungi sa vezi si sa simti nu este acelasi lucru cu ideile pe care ti le-ai facut cand inca erai la mari si tari distanta. Desi credeam ca in Asia, respectiv China, este mai dificil de gasit oferte de vacante exotice, agentia de travel CND Vacante Speciale are 'bunatati' pentru fiecare preferinta. 

Acum nu imi mai raman decat doua optiuni:

  1. Fie aleg sa visez in continuare cu ochii deschisi la China cea indepartata, dar fabuloasa
  1. Fie caut oferta cea mai pe gustul meu si imi rezerv timp sa plec in vacanta. 

Deja stii, varianta cea de-a doua suna cel mai tentant! Tu unde ai alege sa iti petreci o vacanta speciala si exotica, in afara Europei, un loc despre care sa nu stii nimic si unde mergi pentru a-ti imbogati experienta culturala?

Acest articol cu dor de duca a fost inspirat de proba VIII din competitia de blogging creativ Spring SuperBlog 2018. 

Sursa foto: vacantespeciale.ro si galerie personala

Comentarii

Trimiteți un comentariu