O luna de experiente multiculturale pe doua continente. Cu Christian Tour


Fiind blogger de calatorii, niciodata nu voi sti exact unde ma vor duce picioarele(sau avionul, autocarul, masina ori trenul). Dar senzatia ca voi merge din nou undeva, imi da aripi. Precum Red Bull atunci cand am nevoie de energie. Este usor de inteles de ce. Toata viata este o calatorie, niciodata o singura destinatie. De aceea, incerc sa traiesc la maxim fiecare excursie, drumetie, vizita, city break, concediu si vacanta. Este esential pentru mine ca de fiecare data cand plec de acasa sa am ce imi trebuie pregatit pentru o anumita destinatie. Dar, de asemenea, este foarte important pentru mine sa aleg mereu alte locuri, noi si despre care stiu prea putine, pentru a ma autoeduca cu privire la lumea in care traiesc.

Calatoriile sunt pentru mine o gura de aer proaspat, oxigenul meu. Si atunci cand am aflat ca am castigat o luna de experiente multiculturale sub forma de circuite Christian Tour, sensul vietii mele parca s-a clarificat. Voi calatori in toata lumea, voi documenta toate zilele de concediu pentru a-i ajuta si pe altii si ma voi bucura de fiecare clipa. Exact! Ma voi imbarca pentru urmatoarea luna de zile intr-un soi de calatorie spirituala precum cea a personajului feminin din filmul/cartea "Eat, Pray, Love". Ma voi bucura de fiecare moment petrecut in Japonia degustand si dand note mancarii asiatice. Farmecul Umbriei din Italia ma va ghida din punct de vedere al dragostei. Si voi trai Iordania Experience in care sufletul meu si mintea isi vor gasi pacea si linistea dupa care tanjesc.

Cel mai ingrijorator lucru pentru mine ar fi vestea ca trebuie sa ma pregatesc pentru toata experienta asta in doar 5 ore


Este o adevarata cursa contra cronometru. Insa fiind blogger de calatorii, sunt deja obisnuita cu rutina bagajelor, cu descoperirea de atractii turistice nemaipomenite despre care sa am ce scrie si cu majoritatea site-urilor si aplicatiilor ce ma ajuta cu pregatirile pentru explorat. Deci in 5 ore trebuie sa fiu gata sa merg la aeroport. In aeroportul din Bucuresti, deoarece de acolo isi are plecarea fiecare dintre cele trei destinatii multiculturale oferite de Christian Tour.

Presimt ca va fi o luna plina de aventuri, bronz, invataturi, poze superbe si amintiri ce nu se vor strege niciodata din memoria mea. Chiar daca sunt super entuziasmata, tot nu imi vine sa cred ca am castigat un asemenea concurs care ma trimite in 3 dintre cele mai fantastice destinatii de pe lista mea de 'To Travel'.

Mai intai va trebui sa vad exact unde sunt localizate cele 3 locuri din circuitele Christian Tour. In primele doua ore fac un plan rapid, deschid harta lumii, trag linii imaginare si fac conexiuni. Wow! Ma simt ca un adevarat explorator. Ce bine ca mi-am reinnoit anul trecut pasaportul. Acum nu trebuie sa imi mai fac griji cand ajung in vama. Atunci cand vrei sa calatoresti in toata lumea, pasaportul iti este aliat de nadejde, pentru ca el detine puterea. Si uneori vizele de care ai nevoie pentru a patrunde intr-un anumit teritoriu.


  • Japonia, Tara Soarelui Rasare

Intotdeauna mi-am dorit sa ajung in Asia. China ar fi fost prima tara de pe lista mea de vizitat pe acest continent. Insa, odata ce mi se ofera o ocazie atat de grozava de a vizita Japonia, nu pot decat sa ma bucur si sa bifez prima tara de pe continentul asiatic in care voi petrece 9 zile pline. 

Bineinteles ca zborul fiind direct spre Tokyo, capitala Japoniei(cu escala evident), prima zi mi-o voi petrece acolo. Nici nu cred ca imi va ajunge o zi sa ma bucur de farmecul naturii in floare din Japonia, dar ma voi multumi cu atata. Voi vizita plina de curiozitate templul budist Sensoji din Asakusa. Ma voi plimba imbracata vesel prin gradina Palatului Imperial din Tokyo, facand sute de poze si bucurandu-ma de natura, viata si istoria bogata din aceste locuri. Mai pe seara, pentru ca am inteles ca noaptea e mai scump(din cauza taxei pentru muzica live), voi urca in Park Hyatt Hotel, mai exact la "New York Bar", de unde voi avea cea mai magnifica panorma asupra capitalei nipone cu toate luminitele sale ca niste licurici.



Intr-o noapte voi cauta cu siguranta sa stau intr-un han japonez specific numit 'ryokan'. Am inteles ca acest tip de cazare iti permite sa porti o roba 'yukata' in public oricand iti doresti. De asemenea, voi putea experimenta dormitul in camere simple cu usi din hartie de orez, altare, podele subtiri si saltele pe post de paturi numite 'futon'. Asta inseamna mai mult sau mai putin ca voi dormi pe jos, dar abia astept sa exprimentez si acest lucru. Iar mesele zilnice numite 'kaiseki', extrem de bogate si foarte traditionale imi vor satisface papilele gustative. Probabil asa voi vedea si eu ce mananca asiaticii de se simt si arata atat de bine. Poate imi voi schimba stilul alimentar si voi reusi sa traiesc si eu sanatoasa si voioasa pana la adanci batraneti. 

Asta inseamna ca voi manca pentru prima data sushi direct de la el de acasa, tempura si kaiseki. Taiteii japonezi oricum imi plac iar in Tara Soarelui Rasare voi explora aceasta bucatarie complexa suficient pentru a-mi ajunge pana data viitoare cand voi mai calca pe taramuri asiatice. 

Pe langa nebunia vizitarii de temple si gradini botanice, parcuri si magazine mari pentru shopping, mi-am mai pus in gand sa 'dau o tura' cu trenul de mare viteza din Japonia care merge cu aproximativ 300km/ora. Acolo senzatie! Iar odata ajunsa in inima moderna a orasului Tokyo, voi observa cu ochii mari(poate nu chiar holbati) felul de a se imbraca al japonezilor, atitudinea lor, limba atat de exotica si obiceiurile lor. Mi se pare fascinant felul lor de a fi, vestimentatia iesita din tipare a acestor oameni si limba lor captivanta. 

As dori ca in aceste 9 zile sa ajung si in Parcul National Fuji unde as urca cu telecabina pe munte si as putea avea o priveliste superba catre Muntele Fuji, Lacul Ashinoko si Insula Ohshimape. Cat despre Kyoto, vizitarea templelor din acest oras imi va face o deosebita placere. Templul budist Kinkakuji, care a fost candva o vila pe timpul imperial al orasului, este demn de cateva fotografii artistice pentru album si de un moment zen doar pentrru sufletul meu. Si pentru ca tot m-as afla in Kyoto, conform cartilor cu gheise pe care le-am citit de-a lungul timpului, voi vizita neaparat cartierul Gion, unde voi putea sa vad si astazi o mare parte din istoria nemuritoare a Japoniei. Cine stie, poate chiar ma voi imprieteni cu cateva frumuseti cu trasaturi fine care imi vor relata povesti la un ceai traditional din vietile lor complexe. 

Iar daca voi mai avea o zi la dispozitie dupa ce am vizitat asa cum se cuvine orasul Kyoto, voi incerca sa ajung si in orasul Hiroshima, la Hiroshima Peace Memorial. Ar fi un drum de aproximativ 5 ore cu masina intre cele doua destinatii, insa voi gasi o cale sa vizitez monumentul dedicat victimelor bombei atomice din 1945. 

  • Fermecatoarea Umbria, Italia

Sincer iti spun ca nu am ajuns inca in Italia. Desi am prieteni acolo, prieteni care au vizitat aceasta tara minunata si multa dorinta sa ajung pe taramul gratiilor lui Botticelli, nu am ajuns inca. Spre rusinea, dar mai mult deznadejdea mea. Insa iata ca parca Christian Tour mi-a intuit dorinta si mi-a mai pus pe tava o destinatie de travel superba si plina de farmec. Este vorba mai exact despre regiunea Umbria din Italia centrala. 

Farmecul Umbriei ma va vraji si pe mine in sfarsit. Daca de Toscana am auzit numai de bine, ia sa vedem ce as putea vizita si face in Umbria, regiunea ce cuprinde provinciile Perugia si Terni. Aici se pare ca voi zabovi timp de 8 zile, sau mai bine zis 7 nopti. Pentru ca avionul ma va duce direct in Roma, capitala Italiei, aceasta sa fie prima destinatie de vizitat in excursia mea fenomenala. Asa cum am aflat de la prieteni buni, pasionati de calatorii si ei, in Roma este musai sa vad Colosseumul - monument nemuritor al istoriei bogate a acestei tari calde. 

De asemenea, voi dori sa vad si Columna lui Traian, Capitoliul si Pantheonul. Catedralele catolice din Roma se regasesc si ele pe lista mea de obiective de vizitat, insa in Piata Venetia chiar voi sta la un espresso tare italian, cu dolce gusto. Nu voi rata nici degustarea de gelato din cele mai nebune sortimente si pizza cu blat italian care a fost coapta pe vatra si preparata cu trup si suflet. Daca tot voi fi in Roma, nu se poate sa ratez magia pe care o transmite Fontana di Trevi sau Fantana Dorintelor, asa cum probabil este mai cunoscuta. Si odata ajunsa la acest monument din Piata Trevi voi arunca, exact asa cum spune legenda, peste umar fiind cu spatele la fantana un banut in apa. Chiar si daca nu cred in asemenea povesti cu zane, magii si destine implinite, eu stiu ca doar ajungand acolo si reusind sa fac acel lucru, una dintre cele mai mari dorinte mi s-ar indeplini. 

Odata in Roma, voi vizita si cel mai mic stat din lume - Vatican - locul de bastina al Bisericii Catolice. Tot atunci voi putea sa vad cele mai marete simboluri ale Vaticanului - devenite atractii turistice: gradinile micului stat, Bazilica Sfantul Petru cu celebra Capela Sixtina pictata de Michelangelo.



Apoi, dupa ce ma voi fi saturat de Roma(daca exista asa ceva), as merge sa explorez si celelalte orasele din regiunea Umbria. In Spello din provincia Perugia voi cutreiera pe strazile medievale si voi intra in bisericile vechi cu un sarm aparte si cu o arhitectura ce se merita a fi surprinsa in cele mai felurite moduri pe pelicula. Tot in Perugia voi afla si comuna Castiglione del Lago, un nume pe cat de sofisticat pe atat de magnific. Acest loc se afla pe malurile Lacului Trasimeno, acolo unde Umbria intalneste Toscana. Nici nu imi pot inchipui cat de frumos trebuie sa fie acolo, asadar. Si pentru ca nu ii spune degeaba Castiglione del Lago, aceasta destinatie adaposteste Castello del Leone, o fortareata construita in secolul 13. Odata patruns in el vei avea o adorabila panorama asupra lacului si a zonelor de tara de langa.

Comuna Gubbio se afla si ea in Perugia si este cunoscuta pentru istoria si cultura sa bogata. Aici se pare ca voi descoperi ruinele unui fost teatru roman construit in timpul secolului 1, Piata Grande cu privelistile sale panoramice asupra frumosului oras si impozantul Palazzo dei Consoli. La doar cativa km de Perugia, asteapta si orasul Assisi a fi explorat cum se cuvine. Bazilica di San Francesco este una dintre atractiile turistice must visit din Assisi si, de asemenea, Monument din Patrimoniul Mondial UNESCO. Si in materie de plimbari in natura, mi-as putea petrece cateva ore bune hoinarind prin Parcul Regional Mount Subasio, care este ca un rai pentru iubitorii de natura.

Perugia mai are de oferit multe atractii incredibile pentru iubitorii de calatorii si de experiente multiculturale inedite. Unul dintre cadourile sale pentru turisti este si oraselul Todi. Din poze, acesta pare desprins parca din povesti, cu stradutele sale pietruite si monumentele sale bine pastrate precum Palazzo del Popolo. Tot aici voi cauta sa incerc delicatese specifice italienesti precum vinul alb sec Grechetto di Todi si porumbel gatit la foc mic cu ierburi aromate. Deja imi ploua in gura.

Iar daca voi mai avea timp, voi face o vizita si orasului medieval Torgiano din Perugia. Locatia este inconjurata de vii si livezi de maslini iar daca as vrea sa cunosc mai multe despre istoria gastronomica bogata a oraselului, nu va trebui decat sa intru in Muzeul Vinului si in Muzeul Maslinelor si al Uleiului de Masline. Si o priveliste greu de egalat se poate afla din Turnul Baglioni, construit inca din 1274, care se afla intr-unul din colturile acestui orasel medieval aramiu.

Nici orasul Bevagna nu trebuie sa il scap din vedere odata ajunsa in fermecatoarea Umbria din Italia. In Piata Silvestri voi gasi o multime de atractii pe metru patrat. Biserica San Silvestro si Biserica San Michele Arcangelo cu a sa clopotnita maiestuoasa le am in considerare deoarece imi place mult arhitectura de genul. Tot in Perugia se afla Fabrica de Ciocolata Perugina careia trebuie sa ii fac un tur ca sa degust magica ciocolata - tentatia mea suprema.

Pe de alta parte, in provincia Terni din Perugia voi putea vizita Arrone, fondata ca fortareata in secolul 10. Centrul sau istoric sau orasul vechi La Terra, adaposteste parte vie din istoria frumoasa a satului medieval. Si orasul antic Narni face parte tot din provincia Terni si are de oferit multe frumuseti aparte. De fapt, oriunde te-ai invarti si ai hotari sa te plimbi prin Umbria, gasesti cate ceva de facut si de vizitat.


  • Iordania Experience



Dupa ce voi zabovi timp de 8 zile prin Italia, ma voi imbarca inapoi spre continentul asiatic, catre Iordania. Aici ma voi bucura de spiritualitatea din acest loc aflat in Orientul Mijlociu. Desi este inconjurat de haos, a ramas unul dintre cele mai vizitate destinatii din lume. Poate si pentru faptul ca este o tara neutra, in care toata lumea se simte de acolo.

Odata ajunsa in Iordania, dupa odihna si o masa copioasa, voi incepe sa explorez la pas orasul Amman. Cu siguranta voi cumpara suveniruri si vesminte specifice dintr-una din pietele metropolei, ma voi relaxa cu o narghilea ca la ea acasa si voi vizita Moscheea Regelui Abdullah. Apoi, nu pot sa ratez unul dintre cele mai stravechi orase din lume - Petra. Cu cladirile sale construite in stanca, manastirea care iti taie respiratia si cu traseele inguste prin cheile Siq sapate prin munte, acest loc legendar a atras si numerosi producatori de film care au decis ca aceasta sa fie locatia principala pentru filmari.



Un alt oras stravechi, dar foarte bine pastrat, este Jerash. Acesta dateaza din anul 6500 si a fost unul dintre cele mai importante orase de pe vechea ruta de comert a Romei. Daca tot voi merge in Iordania si va fi cald, de ce sa nu fac o baie in Marea Moarta? O zi la plaja lasandu-ma purtata la suprafata de apa sarata si facandu-mi tratamente naturale cu namol pentru sanatate. Si cand ma voi satura de apa si de lenevit, ma voi indrepta catre Wadi Rum, un desert incredibil plin de chei inguste, stanci amenintatoare si arcade spectaculoase din stanca rosiatica.

Si odata aflata in Iordania, va trebui sa fac cumva sa dorm si sa mananc intr-o tabara de beduini, privind spectacolul noptii si ascultand povesti precum cea a lui Lawrence al Arabiei. Ca loc de pelerinaj pentru (re)descoperirea spirituala voi afla in Muntele Nebo.  De pe inaltimile sale ametitoare voi putea privi valea stralucitoare a pamantului promis. Tot acest munte adaposteste o manastire si o biserica - locuri populare pentru pelerinaje.

In fiecare dintre aceste 3 destinatii magice, una in Europa si doua in Asia, exista o multime de lucruri de facut, locuri de vizitat si mancaruri de incercat


De aceea, de abia astept sa inceapa calatoria multiculturala ce ma va imbogati din toate punctele de vedere timp de aproximativ o luna de zile. Dar iata ca m-am luat cu lista cu locuri de vazut si am uitat ca pentru a profita de toate acestea imi mai trebuie si un bagaj potrivit.

Pasaportul este pregatit. Cu viza rezolv in fiecare tara in parte(unde am nevoie). Fara telefon, aparatul de fotografiat si selfie stick nu pot pleca nicaieri. De asemenea, voi avea nevoie de cardul de memorie gol si de acumulatori, incarcatoare si stickuri de memorie. Pe langa asta, ochelari de soare negri, simpli, un costum de baie, o esarfa mai lunga intr-o culoare sobra, cateva haine subtiri, incaltaminte comoda(neaparat balerini, tenisi, dar si bocanci de drumetii). Pantaloni lungi sport, blugi, hanorace si tricouri lejere, elastice de prins parul, sosete si lenjerie, dar si o geaca mai potrivita pentru seri reci imi pun repede in bagaj. Neaparat doua-trei carti, o trusa mica de ingrijire si, daca am deja prin casa, un ghid turistic cu toate tarile din lume. Mi-am facut eu planuri, dar cine stie daca nu voi uita agenda cu planificarea pe undeva.

So, sunt gata de marea aventura a vietii mele! Lume mare, here I come!

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2018. 


Sursa foto: Christian Tour









Comentarii