Cum o patii cand vrui sa-mi impresionez barbatu'


Cand te apuci renovat la casa, cu siguranta te astepti ca viitorul sa sune bine. Dar nu iti inchipui pe moment ca vei trece prin cate si mai cate situatii ciudate care parca te fac sa iti iei lumea in cap si sa renunti la tot. Si daca mai esti si singura ca femeie cand trebuie sa chemi meseriasi si sa te apuci de treaba, atunci poti sa iti dai seama usor ca lucrarile se vor taragana chiar inainte sa te apuci de treaba.

Asa si cu mine.

Barbatul fiind plecat in 'delegatie' si eu nemaiavand rabdare pana la intoarcerea lui, am hotarat sa schimb cumva aspectul casei si totodata sa ajut la mai buna sa izolare


Ca pe urma expertul sa imi arate semnul de 'Like' si un certificat energetic nou-nout care sa incadreze locuinta in cea mai apropiata de A clasa. Asa ca pe langa schimbatul ferestrelor, a trebuit sa schimb si usa principala, cea care face intrarea in casa. Asta stand la bloc, chiar la parter.

Si totusi ca sa nu fiu singura cand voi chema mesterul sa ne schimbe usa, am invitat la mine o prietena care sa supravegheze lucrarea cat timp eu voi fi la munca. Cu mesterul am vorbit in prealabil despre modelul usii, despre calitatile de termo izolare ale unui asemenea produs, dar si despre locul de unde ar trebui sa o achizitionez. Apoi am ales articolul in cauza conform cu masuratorile facute la usa si conform si cu preferintele mele. Am zis ca ii voi face o surpriza minunata sotului cand se va intoarce acasa si se va gasi la usa noua. Poate ca se va intreba chiar daca a nimerit bine, si atunci sa vezi pe ce ras ma pun eu. 

Si pentru ca era toamna spre iarna cand m-am gandit eu la o asemenea minunatie, am zis ca de ce sa nu chem mai intai si o firma ce ofera servicii de termoviziune pentru cladiri ca sa verifice exact cladirea si sa imi spuna de unde ar veni scurgerile de energie si cum pot fi ele reparate. Astfel pe baza acestor informatii oferite de in auditor energetic, voi putea mai apoi sa stabilesc solutii perfecte pentru reducerea pierderilor de energie. Si nu numai ca voi locui intr-un mediu mai cald si mai confortabil, dar si banii pe care ii dadeam inainte pe facturile imense la caldura ii voi putea investi pe viitor in altceva.



Dar socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ

Dupa ce am vizitat magazinul de bricolaje cu domnul meserias ce urma sa se ocupe de usa mea, am achizitionat modelul dorit si l-am lasat pe seama dansului ca sa vina sa il monteze in urmatoarea zi la adresa. Cum eu lucram in acea zi, mi-am chemat prietena de cu seara si i-am lasat in grija lucrarea ulterioara. Zis si facut.

A doua zi pe la amiaza ma trezesc ca ma suna prietena mea, 'insarcinata' cu supravegherea lucrarii:

- Oana, vino repede acasa ca sunt singura si usa e deschisa!
Suna ca un vers din piesa aceea de la Spicy -"Mi-e frica, mi-e frica, sa dorm singurica". Doar ca nu avea nici o legatura. Imi vinea si sa rad si ma ingrijoram in acelasi timp.
- Dar ce s-a intamplat, femeie? Doar trebuia sa vina 'maistrul' si sa monteze noua usa! Pana acum probabil ca ar fi trebuit sa fie gata.
- Pai o venit dimineata. I-am deschis, l-am servit cu o cafea si apoi l-am lasat in plata Domnului ca zicea ca stie el ce face. Am auzit tot felul de zgomote suspecte, dar daca el a zis sa nu-l incurc, ce puteam face? Pana la urma, el se pricepea si io nu. Si probabil ca m-as si fi plictisit atata vreme!
- Buuun. Pana acuma suna relativ normal. Si pe urma?
- Pe urma a fost beleaua!!! Mi-am scos castile de pe cap(ca ascultam muzica; nici nu stii cat de tare se auzea zgomotul ala) ca sa ma duc sa vad ce mai face omul. Si sa te anunt si pe tine de care mai este progresul. Insa, nu fac eu trei pasi pana pe hol, cand vad in locul usii scara de la bloc si usa apartamentului vecinilor. Ma gandeam ca domnul o fi pe la baie si ca revine sa monteze noua usa. Insa, nici urma de alta usa iar pe domn, ia-l de unde nu-i!!! Totusi, rezemata de peretele din holul blocului era usa veche. M-am apucat sa-l strig pe om, sa ma uit dupa dansul prin bloc, pe langa bloc, dar avand grija sa nu las casa singura. Am intrebat si cativa vecini mai batrani, caci altii nu am avut de unde sa iau fiind ora in care junii lucreaza. Si iaca-ta, acum te-am sunat pe tine caci nu stiu ce sa fac si imi vine sa imi smulg parul de suparare!!!
- ??!!!!
- Zi ceva, ca ma apuca lesinul!
- Valeleu si vai de mine! Ce om am putut sa angajez sa imi monteze usa. Eu ma gandeam ca e cinstit. Si i-am mai lasat si usa cea noua in grija. M-am bizuit total pe el si acuma si banii luati si fara usa la casa. Vai de mine si de mine!! Ce a fost in capul meu? Nu am mai patit asa ceva. Tu, femeie, dar sigur nu e plecat pe undeva si poate revine sa se ocupe de treaba. Poate ca ti-a lasat vreun mesaj pe undeva si tu nu l-ai vazut.
- Nu-i nimic pe nicaieri. Vino acasa, te rog, ca usa ii scoasa din tatani si eu bocesc ca apucata pe scari. Nici nu pot urni blestemata asta de usa macar sa acopar golul!!!
- Nu ma omori de zile, te rog! Atata surpriza voiam sa-i fac si eu sotului meu sa vada ca ma pricep si eu la din astea, si uite ca mi-a iesit pe dos. Acum nu mai lipseste decat sa vina vreun hot pe acolo ca sa fure tot din casa, incaltea! Bravo! Si eu care m-am bizuit pe tine. Halal incredere!
- Vino acasa si gata. Eu ma tem. Si daca nu vii, eu nu mai raman aici sa fiu facuta responsabila si de restul!
- Hoo, ca viu acu'. Numa' nu stiu ce motiv sa zic aici la sefu'. 
- Zi-i ca te-au sunat vecinii ca ai o problema la apartament. Asa iti scoti invoirea si pentru zilele urmatoare, cand va trebui sa faci ceva cu blestemata asta de usa. 
- Ca bine zici. La din astea te pricepi, femeie, dar la supervizat ioc!

.............................................................................................................................................................................................

Am facut ce-am facut si am dat fuga spre casa in doi timpi si trei miscari. Am dat sa il sun repede pe domnu' maistru, dar tot intra casuta. "Amu-i amu', zic. A plecat cu usa mea, mi-a scos usa veche de la casa si acu' nu mai raspunde nici la telefon. Asta suna a talhareala. Vai de mine si de mine! Cand o auzi barbata-miu despre toate astea."  Cheia nici nu mai avea rost sa o iau, desi zornaia in voie in buzunar. Am alergat de credea lumea ca fug la maraton. Noroc ca blocul meu era la doar 10 minute de mers pe jos de serviciu.

Si cand am ajuns, ce sa vad? Camioneta 'maistrului' in fata blocului, usa de la intrarea in bloc larg deschisa si pe domnu' impricinat cu prietena mea stand la taclale si razand de mama focului de parca auzisera nu stiu ce banc bun. Contrariata peste masura, ma gandeam acum ca poate am visat totul, ca poate numa' m-a luat o tara somnul la birou si mi-am imaginat o asemenea intamplare. Dar am verificat telefonul si apelul de la prietena mea era acolo, cu tot cu a sa durata de douaj de minute care i-au trebuit sa-mi istoriseasca tot.

..................................................................................................................................................................................

- Mai oameni buni, dar stiti sa faceti glume de baga oamenii in sparieti. Si sa mai stiti voi ca azi nu e 1 Aprilie, ca altfel v-ar fi iesit tare bine. Hai, acum ziceti-mi mie ce s-a intamplat, pana nu mai internez singura la nebuni.
- Dupa ce te-am sunat, numa' vad masina domnului ca trage in fata blocului. Bocita cum eram si disperata, am dat iama pana la el si l-am luat la ocari. Ca unde a plecat si a lasat asa casa? Ca de ce nu mi-a dat de stire ca pleaca? Ca mult i-a trebuit sa fure de la oameni cinstiti si mai ales de la femei? Si asa mai departe i-am indrugat eu. 
- Domnita, ati avut dreptate cumva. Nu e bine ce am facut, mai ales ca am lasat casa cu usa descuiata. 
- Mai bine zis cu usa scoasa din tatani, ca la in furtisag, de puteau si altii sa vina sa se infrupte din ea - a zis prietena mea contrariata, dar usurata la culme si cu un zambet viclean pe buze.
- Ho, ho, stati oleaca! Pai eu, asa cum v-am explicat pana sa vina dansa, mi-am dat seama ca dimineata am venit aici fara usa cea noua. Dar nu mi-am dat seama din prima de lucrul aista. Si pe urma, dupa ce am scos usa din balamali, mi-am dat seama de pocinog. Si am zis ca nu mai are rost sa pun usa veche inapoi, atata timp cat imediat trag o fuga si o aduc pe cea noua. Si-am intrat in casa sa vin sa va spui ca ma duc indarat sa o aduc ca sa o montez. Dar batand la usa camerei in care erati, apoi strigand ' Aloo, aloo!' si neprimind nici in raspuns, am zis sa va las in plata Domnului ca poate dormiti. Oricum erau orele amiezii si nu era nimeni care sa para suspect prin preajma, asa am lasat vorba ca plec la o batranica din bloc ce era pe acolo, si dus am fost sa aduc usa. Nici o clipita nu m-am gandit ca as cauza asemenea pocinog. Si de asta radeam acum cu domnita de aici, ca i-am povestit toate istea ca sa isi traga si ea suflul mai repede. Tare suparata mai era saracuta!
- Cred si eu. Era sa o bag pe ea in belea pentru toate aiestea. Vai, ce bine ca s-a rezolvat. Da' totusi, puteati sa ma sunati pe mine si eu o sunam pe ea ca sa stie macar, sa nu se trezeasca cu casa goala si fara usa, daca chiar dormea. 
- Da. Am voit si asta, da' cand sa va sun, iaca ioc baterie. Ca la ce telefon am io, ma mir ca se mai deschide.
- No, bine. Am vazut-o si pe asta. M-am spariet degeaba. Si totusi, asta sa-mi fie invatare de minte. De acu' imi las barbatu' sa faca ce trebuie pe aici si nici un deget nu mai pun la aieste lucruri. Prea mare o fost incurcatura!

.........................................................................................................................................................................................................................................

Aceasta intamplare fictiva, desi inspirata la baza din realitate, a fost scrisa pentru proba VII din cadrul competitiei de blogging creative Spring SuperBlog 2018.


Sursa foto: Certificat-rapid.ro si Pexels.com

Comentarii