Imi place curatenia, dar nu-mi prea place sa o fac



De ce sa nu recunosc?

Imi place curatenia. Imi place sa traiesc intr-un mediu curat, ordonat si aerisit. Dar urasc destul de tare procesul de curatare si dereticare a casei. Mai ales cand vine vorba despre curatenia aia enervanta de primavara sau de toamna, de dinaintea sarbatorilor.

Sa nu ma intelegi gresit! 

Nu sunt o puturoasa care traieste ca in mahala, insa si curatenia asta are limitele ei

Dau cu aspiratorul, sterg praful, mai curat un geam cand incepe sa nu se mai vada bine prin el din cauza stropilor de ploaie, si asa mai departe. Insa tare mi-ar placea sa existe o zana magica care sa isi faca aparitia si sa faca totul luna la o simpla miscare de bagheta magica.

Si totusi, aici nu suntem in povestea Cenusaresei. Si eu il am deja pe printul meu. Care, apropo, contribuie la fel de mult la dezordinea casei, cat contribuie si la curatarea ei. Sau poate raportul nu este chiar egal. Oricum ... ideea este ca vine iarna in doua saptamani si ar trebui sa ma apuc de trebusoara cat inca mai sunt intr-o stare de spirit buna.

Desi am amintit de zana magica care face 'puf' si totul straluceste de curatenie, nu pot spune ca nu am ajutoarele mele cand vine vorba despre a aranja casa astfel incat rezultatul sa ma binedispuna. Iti pot spune secretul meu. Este cu traditie, dar acum intr-un ambalaj nou. Este vorba despre produsele de curatenie de la Farmec - Nufar si Triumf.

Daca nu ai auzit tu, cu siguranta stie mama sau bunica ta de ele. Si cu siguranta le-au si folosit la vremea lor. Iar pentru ca si-au dovedit eficienta de-a lungul anilor, aceste doua game de produse au fost rebranduite. Haine noi, vremuri noi. Mi se pare normal. In tara foloseam aceste produse de curatare atat pentru bucatarie, cat si pentru baie si restul casei. Asadar, in vacanta de vara din  Romania am facut tot posibilul sa fac rost de acesti experti in curatenie pentru casa din Franta. Ne-am facut proviziile cel putin pana la iarna.

Asta inseamna ca acum am la indemana produse care fac curatenia mai usoara, ca sa dau luciu casei ca inainte de sarbatorile de iarna. Asta mai ales ca asteptam in vizita oameni dragi, si evident ca trebuie sa facem impresie buna.



Ne hotarasem sa varuim un pic in baie, caci peretii sunt cam 'sifonati'. Dar am descoperit ca varul folosit acolo fiind lavabil, solutia Nufar Universal a actionat minunat asupra petelor si asupra ingalbenirii redand albul peretilor. Si pana la urma, apartamentul nu este nici macar al nostru. Asa ca de ce sa investesti prea mult in el, daca si-asa urmeaza sa pleci la un moment dat? Plus ca o optiune mult mai ieftina si care ia mai putin timp este stergerea peretilor cu acest produs de la Farmec.

Astfel de solutii de curatare sunt eficiente si iti ofera si un raport calitate pret corect. Afla ca produsul Nufar Universal despre care iti zic costa doar 7,5 lei la o cantitate de 750 ml. De fapt, trebuie sa stii ca atat expertii in curatare de la Nufar, cat si cei de la Triumf au preturi foarte bune si curata repede. Deci te poti bucura de calitate si eficienta in curatenia casei de sarbatori ajungand sa dai doar 20 de lei pe doar cateva produse bune, universale, de facut casa luna.

Sa-ti mai spun ce trucuri folosesc eu in curatarea mai rapida a casei, in fiecare saptamana sau in mod general de sarbatori


  • Pentru stergerea eficienta a geamurilor si a oglinzilor de prin casa, folosesc Nufar Geamuri si apoi in loc sa sterg cu o laveta sau o carpa de bumbac, folosesc prosoape groase si rezistente de bucatarie. Ma refer la prosoapele de hartie, nu la cele de sters pe maini. Absorb super bine lichidul de curatat si elimina petele si stropii de apa mult mai fain. In plus, nu-ti raman urme enervante la care tot trebuie sa freci. Ah. Si nici scame sau fire de praf.

  • Daca al meu cuptor de aragaz este 'varza' de grasime si mirosuri suspecte, aleg sa creez o solutie din otet si bicarbonat de sodiu care sa dea gata petele. Este un mix excelent atat pentru interiorul cuptorului, cat si pentru geamul gros al acestuia.
  • In baie sau in bucatarie, referitor la robineti si chiuveta, cada si dus, folosesc tot bicarbonat de sodiu, otet sau lamaie pentru a indeparta petele de calcar si a face suprafetele sa straluceasca de curatenie. Plus ca asa dispar si mirosurile urate. 
  • Pentru WC, in afara gamei Nufar Verde, WC Gel, ma mai ajut tot de otetul puternic care actioneaza ca un detartrant in cazul depunerilor de piatra. 
  • Prin colturile casei, pe dupa dulapuri sau pentru covor folosesc aspiratorul, dar de asemenea il folosesc si pentru a aspira bine de tot canapeaua, dupa ce ii scot pernele. De asemenea, am inteles ca daca ai canapea din piele sau orice alta mobila din piele, ii poti ascunde zgarieturile cu ajutorul unei creme de papuci. Numai sa ai grija sa folosesti o culoare potrivita si mai apoi sa stergi excesele ca sa nu murdaresti mai tare totul. Crema trebuie sa intre doar printre crapaturi si zgarieturi. 
  • Un alt truc inedit, dar pe care eu nu l-am folosit inca, se refera la stersul ecranelor televizoarelor, monitoarelor si a altor ecrane cu ajutorul filtrelor de cafea. Pare sa functioneze!
  • Iar pentru improspatarea covoarelor si mochetei, poti presara mai intai bicarbonat de sodiu sau pudra de talc peste ele, si apoi aspira ca de obicei. 
Nu stiu tu, dar eu, cu tot cu trucuri si produse de curatare de calitate, tot aman curatenia generala de dinainte de sarbatori. Aman, ca am timp. Si-asa, cine vine in casa mea, vine pentru mine, nu in inspectie. Haha!!!

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2017.

Sursa foto: farmec.ro



Comentarii

Trimiteți un comentariu