Aleg sa am grija de mine, deci aleg sa fiu sanatoasa



Nu au existat perioade prea multe in viata mea in care sa ma plang de o sanatate precara. Mereu mi-am mentinut greutatea, mai ales dupa ce am trecut de etapa adolescentei in care cu totii avem fluctuatii. Am fost destul de activa de cand ma stiu, alergand de ici colo, jucand fotbal cu baietii sau badminton cand era cald afara.

De asemenea, de cand am invatat sa inot cat de cat, ma lansez destul de greu in apa, dar nici ca ies prea curand de acolo, chiar daca nu stiu prea bine ce fac. In ceea ce priveste alimentatia, eu am inceput sa nu mai mananc paine inca din timpul liceului. Bine, nu sunt o ipocrita care zice ca nu a mai pus de atunci in viata ei gura pe paine, dar cand se intampla o fac de pofta sau am nevoie de asa ceva pentru mancarea respectiva.

Si, de obicei, painea pe care o cumpar pentru casa este fie cu seminte, fie neagra sau intermediara ori chiar graham sau din tarate de ovaz. Mai rar paine alba, insa de asemenea ma dau in vant si dupa o paine gustoasa si crocanta facuta in cuptor dintr-o faina de orez expandat sau faina integrala de ovaz ca cea de la SanoVita.



Asta cand vine vorba despre painea rar intalnita in dieta mea alimentara de zi cu zi. 

Dar mai bine ar fi sa-ti spun exact care sunt obiceiurile mele alimentare incepand cu micul dejun si sfarsind cu asa zisa cina.


  • Cand ma trezesc, dimineata sau poate fi si mai tarziu, am grija sa beau apa. Si nu o fac neaparat ca asa am auzit eu ca ar fi bine, ci pentru ca organismul meu o cere. Ori beau apa la temperatura camerei, astfel incat sa-mi potolesc setea, ori incalzesc apa si o beau cu putina zeama de lamaie stoarsa atat cat sa ii dea gust. Si mi-am propus ca zilnic sa beau cel putin 1, 5 l de apa, drept pentru care cumpar de fiecare data in casa baxuri de apa in acest format.
  • Pe langa apa, mai consum si ceai cu miere, putina sau mai multa lamaie, fara zahar. Imi place mult cel de menta sau de levantica, atunci cand gasesc asa ceva.
  • Mai nou, imi doresc sa cumpar si mai multe fructe proaspete ca sa am in casa pentru a-mi face zilnic cel putin cate un shake proteic. Retete am gasit nenumarate pe net iar pe langa fructe as adauga un mix de 4 seminte de la SanoVita, produs ce l-am descoperit din facultate si am inceput sa il introduc cat mai des in alimentatie.

  • Bun, pe langa ceai, apa si eventual un shake delicios cu fructe, legume si seminte, la masa de dimineata(sau gustare mai bine zis la mine) eu aleg cam intotdeauna un bol sanatos de musli cu lapte. Mai mancam inainte si fulgi de porumb crocant, simpli sau tot cu lapte, dar acum imi plac mai mult pungile de musli care au in compozitie si cereale de tot felul, dar si bucati de fructe uscate.


    Si masa asta merge cel mai bine neindulcita. Insa am mai vazut acum o varianta care imi face cu ochiul de la SanoVita - musli crunch cu alune si miere sau cu banane si ciocolata.
  • In zilele de post(pe care incerc sa le tin uneori), m-am invatat sa nu mananc prea mult desi stomacul meu cere ceva cu care sa se aline. Atunci aleg sa-mi ung niste felii de paine despre care spuneam mai devreme cu unt de arahide. Stiu, stiu, unii spun ca e prea gras, ca are un gust ciudat, ca se prinde de cerul gurii si asa mai departe, insa mie imi place la nebunie.


    Prima data cand am auzit de acest produs a fost la televizor, cand se vorbea despre alimentatia americanilor. Insa, chiar daca mi-am dorit sa incerc asa ceva, nu am simtit gustul bogat si satios decat atunci cand ma aflam in Belgia. Acolo era, pare-se, mult mai ieftin decat la noi in tara, si mi-am luat mai multe borcane si acasa.


    Acum ca mi-am reamintit de SanoVita, am intrat pe site la ei sa vad ce mai au bun si dupa ce am aruncat o privire la categorii nu am zarit nimic asemanator cu produsul asta. Pana cand am introdus in casuta de cautare a site-ului sanovita.ro "unt de alune" si mi-a rezultat categoria din care face parte. Era trecut la "Produse diverse". Nu-i bai, important e ca l-am gasit si ca pretul este unul foarte bun - pentru un borcan de 375 de grame, pretul este in jur de 7 lei. 

  • In restul zilelor, imi place mai mult sa gatesc ciorbe cu carne de vita sau de pui, peste la gratar sau la cuptor si mancaruri de legume presarate cu verdeturi proaspete. Ouale, laptele si iaurtul natur se afla mereu pe lista de cumparaturi pentru casa mea. Si pentru ca locuiesc cu logodnicul meu, cam aceleasi lucruri le consuma si el.
  • In ceea ce priveste desertul, aleg sa imi pun cereale sau fructe in iaurturile simple, degresate, sau mai fac din cand in cand cate o prajitura in care presar alune de pamant coapte chiar de mine. 

Cam asta cred ca defineste stilul meu alimentar si ceea ce ma ajuta sa ma mentin intr-o forma oarecum buna pentru varsta mea(25 de ani). Asta inseamna sanatate curata pentru mine: o alimentatie zilnica echilibrata si un pic de sport(acum ca am si bicicleta de apartament nu mai am nici o scuza sa nu fac miscare).

Articolul de azi despre ce imi place mie sa consum si care sunt "nebuniile" mele legate de mancare l-am scris inspirata de proba 16 a SuperBlog 2016, la provocarea sponsorului SanoVita, brand ce imi este foarte drag si de ajutor in urmarea unui stil de viata sanatos.


Sursa foto: sanovita.ro




Comentarii