Povestea magnetilor de frigider



Bonjour!

#amintiri

Azi vreau sa va spun o poveste ce isi are inceputul cu cativa ani in urma, si care nu isi va afla sfarsitul decat atunci cand nu va mai exista nimic de vazut in lumea asta.

Povestea este a magnetilor de frigider, ai mei, ai nostri, a tuturor magnetilor de frigider care sunt asezati cu mandrie in diferite moduri pe toate frigiderele pamantului. Ei sunt personaje principale, actori intr-o frumoasa aventura prin intreaga lume. Imi am si eu umilul rol in toata aceasta incursiune, pentru ca am cules o parte dintre ei de-a lungul trip-urilor mele in in Romania si peste hotare.

#gift 

In momentul de fata, frigiderul pe care troneaza aceste amintiri frumoase de peste mari si tari nu este incarcat la capacitate maxima, deoarece o parte dintre aceste suveniruri sunt fie daruite, fie bandajate sau asezate in sertare cu dor. Sunt prea multi magneti, fie primiti, fie luati ca amintire, ce nu se afla acum fizic aici, dar sunt in aceeasi masura apreciati si laudati in aceasta poveste fara final.

#magnetstale

A fost odata ca niciodata o fata care a descoperit ca ii place sa calatoreasca. A vazut prima data cum este viata in afara orasului mic langa care locuia atunci cand a mers in excursii cu scoala la cetatile de scaun din apropierea Sucevei, la munte cu familia, la apa sau la mare alaturi de prieteni de familie. A fost si este recunoscatoare pentru aceste mici excursii pentru ca i-au deschis apetitul pentru mai mult.

A plecat cu adevarat prin tara si mai departe de casa atunci cand a decis sa dea la facultate, apoi in vizitele sale la oamenii pe care ii pretuia si erau departe de ea, in Romania.

Mai tarziu, cand a crescut si mai mare, fata a descoperit si iubirea si odata cu iubirea s-a intensificat si dorinta de a calatori si de a vedea din ce in ce mai multe locuri, peisaje si traditii aparte de cele pe care le cunostea.

#magnets

A calatorit pentru prima data cu trenul, cu avionul, cu metroul si cu autobuzul in afara tarii, in regiuni in care nici nu credea vreodata ca va ajunge.

Acea fata sunt eu. Fericita si recunoscatoare pentru ca am putut face asta si pentru nenumaratele urmatoare ocazii pe care le voi mai avea in viata.

Magnetii mei sunt dovada vie a faptului ca sunt un traveler si ca ador sa umblu de colo, de la mare pana la munte, de la tara pana la oras si din Romania pana in Europa. Deocamdata, sunt limitata la Europa, dar in curand imi doresc sa ajung peste tot. Zidul Chinezesc este marele meu vis in ceea ce priveste depasirea barierei Europa. Nu-i chiar simplu sa ajung acolo, insa intr-un viitor ma voi vedea si in China, cu putin sau mai mult ajutor.

#magnets
Daca este sa spun pentru ce sunt mai recunoscatoare pe lumea asta, in afara de familie, as spune de indata ca pentru lumea asta frumoasa ce ne inconjoara si  care poate fi explorata la pas sau cu orice mijloc de transport existent. Si, in aceeasi masura, sunt mandra si fericita ca am ajuns in multe locuri frumoase din Romania si din UE.

In Belgia am fost sa lucrez. Nu credeam ca pot vedea o Belgie asa frumoasa din cauza faptului ca aveam sa lucrez zi de zi, dar s-a dovedit a fi o experienta revigoranta.


  • Stiai ca Belgia produce in jur de 800 de tipuri diferite de bere?
  • Belgienii beau in jur de 150 de litri de bere pe an.
#belgia


In Olanda am ajuns pentru ca e langa Belgia si pe autostrada se ajungea in cateva zeci de minute din locul in care am stat.


  • Stiai ca faimoasele lalele si campuri de lalele cu care este sinonima Olanda nu sunt originare din aceasta tara?
  • Primii bulbi de lalele au fost importati aici din Turcia. 

#olanda

In Anglia am ajuns intr-o iarna frumoasa si pot spune chiar ca vremea a tinut cu mine in toata perioada in care am stat acolo. Am vizitat Londra. Surprinzator!

  • Stiai ca in Anglia se vorbesc in jur de 300 de limbi straine?
  • London Bridge se pare ca ar fi bantuit. Mai multi oameni au sugerat faptul ca au vazut o femeie in negru hoinarind prin noapte in aceasta zona.


#anglia
#londra



In Grecia am ajuns in concediu. M-am relaxat si am vizitat Creta, mai exact. A fost superb si bronzul cel mai frumos de acolo l-am imprumutat. 

  • Capitala Greciei, Atena, a fost numita asa dupa zeita intelepciunii la greci - Athena. Poseidon, zeul marilor, nu a fost prea incantat de aceasta hotarare si a blestemat orasul sa nu aiba parte de suficienta apa niciodata.
  • Cel mai inalt punct din Grecia obisnuia sa fie Muntele Zeilor, Olimp. Acesta nu este imposibil de cucerit, insa nici unul dintre temerari nu s-a laudat pana acum ca l-ar fi intalnit pe insasi Zeus. 

#creta

#creta

#creta

#grecia

#knossos


In Franta, fata din poveste a ajuns pentru prima data intr-o vara, destinatia fiind Tara Bascilor, partea franceza (pentru ca este formata, de altfel, din mai multe regiuni spaniole). Am vizitat Biarritz si Hendaye in zona franceza. Dar am vizitat si la fel de minunata Spanie: Irun, Bilbao si San Sebastian fiind regiunile basce ale Spaniei. Si aici trecerea se facea foarte simplu, fara vama, fara nimic. 

Insa, atat in Franta, cat si in Spania am mai calatorit in alte locuri, la fel de fabuloase si pline de viata: Paris, Barcelona, Montbeliard ... 

  • Stiai ca blugii provin din Franta? Adica acolo au fost inventati si de acolo a venit ideea geniala a lui Levi Strauss, un imigrant german, de a-i face cunoscuti in Statele Unite si mai departe in intreaga lume.
  • Franceza este singura alta limba straina, in afara de engleza, ce este predata in fiecare tara din intreaga lume.
#pyrenees


#provence

#sansebastian

#alsacia


  • Madrid, Sevilla si Barcelona sunt locurile pe care spaniolii prefera sa le viziteze ori de cate ori au ocazia. Ce sa mai spunem de noi, turistii din afara Spaniei?
  • In ceea ce priveste plajele sale, Spania detine mai mult de 8000 de km de intinderi de nisip fin si auriu. Cum sa nu iubesti aceasta tara?

In Malta am ajuns sa cutreier tot datorita unui concediu de vis. Este ireal de frumos iar Laguna Albastra de pe Insula Comino este locul care chiar te va face sa exclami ca ai ajuns in rai. Pentru ca probabil imi este cel mai drag loc in care am calatorit vreodata, iti voi spune mai multe lucruri misto despre acest arhipeleag fierbinte.

  • Malta este una dintre cele mai izolate locuri din Mediterana, insa exista dovezi cum ca aceasta este locuita inca de la inceputul perioadei Neolitice, adica de acum 5000 de ani inainte de Hristos.
  • Chiar daca Malta nu mai are vreo treaba cu Marea Britanie, aici se vorbeste foarte mult limba engleza. Toata lumea o cunoaste. In plus, maltezii inca obisnuiesc sa conduca pe partea stanga a drumului.
  • Datorita peisajelor si a aspectului vechi si istoric, Malta este locul in care au fost puse in scena cele mai celebre filme apreciate de noi toti: Gladiator, Troy, Captain Phillips si chiar si iubitul nostru serial Game of Thrones. Trebuie sa ma reintorc neaparat in Malta. It's a promise! 
#malta
#bugiba

#malta

#valetta

#valetta

#malta

#lagunaalbastra


In Romania, nu ma pot lauda ca am fost in toata tara, desi asa mi-as dori. Dar am vizitat Bucovina, Moldova, Muntenia, Transilvania si Dobrogea, bine cate o parte semnificativa din acestea. Imi doresc ca pe viitor sa ajung si in celelalte regiuni din tara, pentru ca ce fel de calatoare as fi daca nu as vizita si aprecia cum se cuvine mai intai frumusetile Romaniei? 

#babele

#castelulbran


  • Acum, pe bune, nu stiam nici eu ca Timisoara a fost primul oras din Europa cu lampi stradale electrice. Wow! Good for us!


#bucegi

#cluj

#costinesti

  •  Muntele Ceahlau ar fi considerat drept "muntele sfant al crestinilor", asa cum este considerat Muntele Athos de catre greci. Lacasul de cult Schitul ar fi manastirea construita la cea mai mare altitudine din lume: 1800 de metri.



#rasnov

#romania

  • Printre orasele cu cele mai rapide conexiuni la internet se afla si capitala Bucuresti, dar si Ploiesti, Cluj-Napoca si Constanta.


#sfinx

#peles

Si pentru ca magnetii sunt multi ca si locurile frumoase din aceasta lume, si pentru ca imi doresc sa merg si in alte parti unde picioarele inca nu m-au purtat, sa te astepti si la alte povesti curioase in viitor pe acest blog.

#frankfurt

#germania

#lasvegas

#milano

#moldova

#monaco

#moscova

#newyork

#venetia





Bissous! :*:*:*



Comentarii